sâmbătă, 25 iulie 2015

JUSTITIA, CEA MAI JOSNICA SLUGA A SISTEMULUI DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA

  Motto : "Un popor care nu îşi cunoaşte istoria este ca un copil care nu îşi cunoaşte părinţii" - Nicolae Iorga
Pe data de 18.08.2015 se implinesc 25 de ani  de cand ziarul Romania libera mi-a publicat o scrisoare deschisa adresata primului-ministru Petre Roman si a carei copie am prezentat-o in "eseul" "FEROCITATEA "BAIETILOR DESTEPTI DIN ENERGIE" sau DUPA 25 DE ANI", postat in data de 21.04.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, moment in care a inceput UMILIREA mea profesionala.
Ceea ce am sustinut in urma cu 25 de ani, sustin si in prezent, desi, pentru INCAPATANAREA mea de a GANDI, JUSTITIA "independenta" si subordonata Sistemului din Provincia Europeana Vrancea a decis prin hotararea 619/2006 a Curtii de Apel Galati ca trebuie sa mi se desfaca DISCIPLINAR contractul de munca de la ENET.
In prezent, numai ca urmare a falsele procese CUP-ENET, s-a ajuns la un prejudiciu de circa 5 milioane de euro.
La "eseul" "ATROFIEREA SENTIMENTULUI DE A FI OM LA "BURGHEZIA PROLETARA" POSTDECEMBRISTA", postat in data de 04.04.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, am anexat o parte dintre petitiile pe care le-am adresat in timp conducerii Primariei Focsani si CL Focsani, prin care am atentionat despre falsele procese CUP-ENET si la care am primit numai raspunsuri in bataie de joc, intocmite de "eminenta cenusie" a Primariei Focsani, Cazaciuc Dan.
Intrebarea fireasca care se pune in aceste conditii este :
- Ce ii determina pe alesii focsanenilor sa aiba un DISPRET asa de mare fata de cei carora, din patru in patru ani, le-au CERSIT votul?
In "eseul" "INGINERIA FINACIARA DE LA CUP FOCSANI SI BUZUNARUL FOCSANENILOR", postat in data de 13.06.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, am facut un calcul matematic IREFUTABIL in legatura cu aceasta "inginerie finaciara", dar pana acum niciun focsanean nu si-a manifestat REVOLTA fata de faptul ca a fost JEFUIT de "supemanagerul" CUP Focsani, Vasilescu Gh., cu complicitatea autoritatilor locale ale mun. Focsani.
Prin "eseul" "PROVOCARE SAU ARUNCAREA MANUSII PROFILOR DE MATE UNIRISTI, DAN POPOIU, CORNELIU NOANA, ENACHE PATRASCU SI CRISTINEL STIRU", postat in data de 15.05.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, in calitatea mea de "profesor de OBOR", i-am provocat pe cei patru respectabili profi de mate uniristi sa rezolvam impreuna problema de matematica numita "ingineria finaciara" de la CUP Focsani, dar pana acum nu am primit nici un raspuns din partea acestora.
Deoarece dl. prof. Enache Patrascu este si ales al focsanenilor in CL Focsani, eu i-am propus acestuia sa-i considere pe cei 20 de consilieri din CL Focsani ca fiind elevii uniristi ai Domniei Sale, cu care sa rezolve problema de matematica numita "ingineria finaciara de la CUP Focsani", dar pana acum nu am primit nici un semnal prin care prof. Enache Patrascu sa-si demonstreze respectul fata de focsanenii pe care ii reprezinta in CL Focsani.
Un elev unirist mi-a spus ca proful de mate unirist Corneliu Noana, in calitatea Domniei Sale de director al Colegiului Unirea, ar fi dispus elevilor sa nu primeasca "fluturasi" de la mine, avand continutul pe care l-am prezentata in "eseul" "INGINERIA FINACIARA DE LA CUP FOCSANI SI BUZUNARUL FOCSANENILOR".
Din presa locala am aflat ca politrucul "liberal" Sapunaru Nini l-ar vrea candidat la conducerea Primariei Focsani din partea PNL pe profesorul Corneliu Noana.
In conditiile acestea, imi permit sa-l intreb public pe proful de mate unirist Corneliu Noana urmatoarele :
- Stiut fiind faptul ca :
a. "Omul politic" Derderian Gabriel a "sters pe jos cu tine" iar tu te-ai comportat ca o "carpa";
b. I-ai compromis pe colegii tai, profesorii Colegiului Unirea, prin PUPICURISMUL JENANT pe care l-ai prestat la una dintre sedintele CL Focsani;
c. Daca este adevarat ceea ce mi-a spus elevul unirist, ca tu le-ai fi interzis elevilor uniristi sa primeasca "fluturasi" de la mine, ai demonstrat un DISPRET TOTAL fata de munca parintilor elevilor uniristi,
- nu crezi ca un bun simt elementar te-ar obliga la putina DECENTA?
Asa cum am mai afirmat de multe ori public, prin mijloacele pe care le-am avut la dispozitie, dupa ce, prin decizia 619/2006 a Curtii de Apel Galati, s-a hotarat desfacerea DISCIPLINARA a contractului meu de munca de la ENET Focsani pe motiv ca mi-am permis sa gandesc, am declansat actiunea avand numele de cod "rupere de utere".
Care au fost pasii pe care i-am urmat in cadrul actiunii avand numele de cod "rupere de utere"?
1. Cand am decis sa fac publica "ingineria finaciara de la CUP Focsani" prin care, incepand cu anul 2000, focsanenii sunt JEFUITI de catre "supermanagerul" CUP Focsani, Vasilescu Gh., am stiut in ce ma bag si am anticipat ca Sistemul din Provincia Europeana Vrancea va dispune desfacerea contractului meu de munca de la ENET, drept pentru care mi-am pastrat un "AS" in maneca.
In ce a constat respectivul "AS" ?
- In refuzul de a semna anumite inchideri de luna privind consumul de energie termica, deoarece am considerat ca respectivele consumuri sunt calculate gresit.
Din anexele la "eseul" "FATA NEVAZUTA A SISTEMULUI DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA", postat in data de 23.05.2015, respectiv Decizia 619/2006 a Curtii de Apel Galati, procesul-verbal nr.6328/16.06.2006 a Politiei Vrancea si sentinta penala nr. 1078/2007 a Judecatoriei Focsani, rezulta foarte clar modul in care JUSTITIA "independenta" a actionat pentru 'LEGALIZAREA" infractiunilor economice de la ENET Focsani, respectiv "AS-ul" meu din maneca.
2. Deoarece stiam ca adevaratul motiv pentru care Sistemul din provincia Europeana Vrancea a dispus desfacerea DISCIPLINARA a contractului meu de munca de la ENET a fost descoperirea ingineriei finaciare de la CUP Focsani, prezentata de mine in "eseul" "INGINERIA FINACIARA DE LA CUP FOCSANI SI BUZUNARUL FOCSANENILOR" printr-un calcul matematic IREFUTABIL, am decis sa provoc JUSTITIA "independenta" subordonata Sistemului din Provincia Europeana Vrancea sa-si arate adevarata fata.
Prin sase hotarari de instanta, JUSTITIA "independenta" si subordonata Sistemului din Provincia Europeana Vrancea a refuzat sa dispuna conducerii Primariei Focsani si conducerii CL Focsani sa-mi puna la dispozitie o informatie de interes public, respectiv STRUCTURA PRETULUI DE COST AL MC DE APA VANDUT DE CUP FOCSANI.
In "eseul" "SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA copia fidela a Regimului DICTACTORIAL Basescu", postat in data de 15.06.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, la punctul "B" precizez numarul hotararilor de instanta si judecatorii care au incalcat fara JENA legea si mi-au INTERZIS accesul la o informatie de interes public, respectiv structura pretului de cost al mc de apa vandut de CUP Focsani.
Nu lipsit de importanta este faptul ca in instanta reprezentantii Primariei Focsani si CL Focsani pretindeau ca cele doua institutii nu au calitate procesuala, iar instantele considerau aceasta PROSTIOARA ca fiind ceva legal.
Acest "ulcior" numit "lipsa calitatili procesuale a Primariei Focsani si a CL Focsani" invocat de reprezentantii celor doua institutii publice s-a "SPART" prin sentinta civila 42/2015 a Tribunalului Vrancea.
Sentinta civila 42/2015 a Tribunalului Vrancea.am prezentat-o in fotocopie ca anexa la "eseul" "PROVOCARE SAU ARUNCAREA MANUSII PROFILOR DE MATE UNIRISTI, DAN POPOIU, CORNELIU NOANA, ENACHE PATRASCU SI CRISTINEL STIRU" postat in data de 16.04.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com.
Desi d-na judecator Silva Duta a considerat ca nu este de datoria CL Focsani sa-mi raspunda concret la intrebarile puse CL Focsani, a considerat totusi ca PROSTIOARA cu "lipsa calitatii procesuale" invocata in instanta de reprezentantii Primariei Focsani si a CL Focsani in toate cele trei procese avute cu Primaria Focsani si CL Focsani in speta numita "ingineria finaciara" de la CUP Focsani "si-a trait traiul, si-a mancat malaiul".
3. De altfel, "ingineria finaciara de la CUP Focsani", Sistemul din Provincia Europeana Vrancea a vrut sa o legalizeze prin toate mijloacele, inclusiv prin comandarea unui audit de catre Primaria Focsani, audit avizat de catre Finatele Publice Vrancea, Curtea de Conturi Vrancea, Conducerea economica a Primariei Focsani, CA a CUP Focsani si CL Focsani, audit din care rezulta ca SC CUP Focsani calculeaza corect pretul mc de apa  vandut focsanenilor.
Acest "AUDIT" si-a "rupt gatul" in momentul in care eu am demonstrat la Camera Auditorilor Finaciari din Romania ca auditul in cauza este GRESIT si pe cale de consecinta auditorul Trus Emilia, care a intocmit respectivul audit, a fost sanctionat.
4.  Nu lipsit de importanta este faptul ca in anul 2006 procurorul Tarlea Florin si comisarul Gicu Avasiloaei au solutionat cu NUP o plangere penala a mea facuta in speta numita "inginerie finaciara de la CUP Focsani", iar rezultatul acestui serviciu facut Sistemului din Provincia Europeana Vrancea s-a vazut peste ani.
Ce am in vedere cand fac o astfel de presupunere?
-Faptul ca este posibil ca drept recompensa pentru DISPRETUL pe care procurorul Tarlea Florin si comisarul Gicu Avasiloaei au demonstrat ca il poarta focsanenilor au fost recompensati cu functia de prim-procuror al Parchetului de pe langa Tribunalul Vrancea, respectiv functia de sef al Politiei mun. Focsani.
5. Pentru ca imaginea Sistemului din Provincia Europeana Vrancea sa fie una cat mai completa, l-am provocat pe directorul Camerei de Conturi Vrancea, dl. ec.Ionel Petrea, sa-si "lumineze fata".
Cum am procedat pentru aceasta?
Am inaintat doua petitii la Camera de Conturi a Romaniei, despre care stiam ca vor fi date spre solutionare Camerei de Conturi Vrancea.
In "eseul" "MANDRIA DE A MA FI NASCUT SI DE A TRAI IN TARA VRANCEI", postat in data de 16.02.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, am anexat petitiile mele inaintate Curtii de Conturi a Romaniei  si fotocopiile raspunsurilor primite de la Camerei de Conturi Vrancea.
Faptul ca directorul Camerei de Conturi Vrancea, ec. Petrea Ionel, pretinde in una din adresele pe care mi le-a transmis ca raspuns la petitiile mele facute la Camera de Conturi a Romaniei ca deoarece un reprezentant al Consiliului Concurentei a considerat ca SC CUP Focsani calculeaza "CORECT" pretul mc de apa vandut focsanenilor, acest aspect este LEGE, in opinia mea este ceva de "noaptea mintii".
Cat de corect calculeaza CUP Focsani pretul mc de apa vandut focsanenilor, rezulta din calculul matematic facut in "eseul" "INGINERIA FINACIARA DE LA CUP FOCSANI SI BUZUNARUL FOCSANENILOR".
6.  In timp, eu am facut diverse plageri la consiliul Superior al Magistraturii (CSM) in legatura cu hotararile de instanta date in DISPRETUL LEGII de catre Tribunalul Vrancea si Curtea de Apel Galati privind speta numita "inginerie finaciara de la CUP Focsani", dar si intr-o alta speta, prin care Sistemul din Provincia Europeana Vrancea a vrut sa ma compromita ca om, prin internarea fortata la Psihiatrie din dispozitia politica a PDL Vrancea.
La toate petitiile mele, am primit de la CSM numai niste raspunsuri CIUDATE.
In ultimul timp, "daniletii" de la CSM si-au aratat adevarata fata si au confirmat faptul ca acest for superior al magistratilor din Romania este un sindicat al judecatorilor si procurorilor corupti pus in slujba diverselor GRUPURI DE INTERESE aflate la conducerea Romaniei.
Cazul Rarinca si prestatia publica a reprezentantului CSM, Vasilica Danilet, au confirmat ceea ce am afirmat mai sus.
Pentru a vedea cata influienta are Sistemul din Provincia Europeana Vrancea in fata CSM, am provocat si eu acest SINDICAT al procurorilor si judecatorilor din Romania, numit CSM, pentru a-si arata SUBORDONAREA fata de Sistemul din Provincia Europeana Vrancea.
In "eseul" "STILUL "AMERICANESC" AL PRIM PROCURORULUI TARLEA FLORIN SI JUSTITIA "INDEPENDENTA", postat in data de 21.03.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, am prezentat "performantele" prim-procurorului Parchetului de pe langa Tribunalul Vrancea, dl Tarlea Florin, iar in "eseul" "SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA copia fidela a Regimului DICTACTORIAL Basescu", postat in data de 27.06.2015, am prezentat pe baza inscrisurilor anexate SUBORDONAREA Consiliului Super al Magistraturii fata de Sistemul din Provincia Europeana Vrancea.
La "eseul" "SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA copia fidela a Regimului DICTACTORIAL Basescu" am anexat si fotocopia a doua adrese NAUCITORE in legatura cu "ingineria finaciara de la CUP Focsani, primite in anul 2006 de la Institutia Prefectului Vrancea, prin care reprezentantii Guvernului Romaniei in jud. Vrancea au considerat ca TREBUIE sa fie JEFUITI focsanenii de catre SC CUP Focsani.
6. Deoarece, in ciuda JOSNICIILOR pe care mi le-a facut Sistemul din Provincia Europeana Vrancea, eu continuam sa rezist si sa nu cedez, s-a trecut la compromiterea mea ca OM .
Ce a facut Sistemul din Provincia Europeana Vrancea pentru a ma compromite ca OM?
- Prin PDL Vrancea, s-a dispus politic internarea mea fortata la Psihiatrie in data de 11.12.2010, deoarece mi-am permis sa-i deranjez pe parlamentarii PDL de Vrancea, Sorina Placinta, Razvan Mustea si Trasculescu Alin, cu o petitie in care am ridicat probleme de interes public ale focsanenilor pe care ii reprezentau in Parlamentul Romaniei.
Nu lipsit de importanta este faptul ca, in prezent, numitul Trasculescu Alin a fost condamnat de instanta de fond la o pedeapsa de 7 ani privare de libertate pentru fapte de coruptie.
In "eseul" "INCOMPATIBILITATEA DINTRE CALITATEA DE A FI OM ŞI OAMENII POLITICI SORINA PLACINTA SI RAZVAN MUSTEA", postat in data de 11.05.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, am fost foarte clar pe baza de inscrisuri anexate in legatura cu aceasta speta.
Urmare a deciziei 91/2012 a Tribunalului Vrancea in aceasta speta, sunt in proces cu Statul Roman la CEDO, proces care s-a judecat cu celeritate.
Eu astept decizia CEDO in aceasta speta in care :
a. Institutia Presedintelui Romaniei, condusa de Basecu Traian, prin doua adrese, imi comunica ca este normal si firesc ca o persoana sa fie dusa pentru a fi internata la Psihiatrie daca si-a permis sa deranjeze parlamentari PDL cu o petitie in care a ridicat probleme de interes public;
b. Seful Politiei Romane, dl. chestor Petre Toba, considera fireasca si normala actiunea sefului Politiei mun. Focsani, comisar Gicu Avasiloaei, de a executa ordinul politic al PDL Vrancea si a dispune subordonatilor sa ma duca la Sectia de Psihiatrie a Spitalului Judetean Focsani pentru a fi internart fortat, in conditiile in care eu nu am tulburat in nici un fel linistea si ordinea publica.
c. Fostul ministru al Ministerului Afacerilor Externe, Corlatean Titus, care pretinde ca "musteste" de europenism, a  considerat fireasca si normala o astfel de actiune pe care REGIMUL COMUNIST o aplica celor care se opuneau regimului si nu in cazul persoanelor care sustineau probleme de interes public;
d. Fostul prim-procuror al Parchetului de pe langa Tribunalul Vrancea, dl. Ion Lefter, care, la fel ca si fostul presedinte Traian Basescu, a considerat fireasca si normala dispozitia politica de internarea fortata a mea la Psihiatrie pentru faptul ca mi-am permis sa deranjeze politicieni cu petitii in care ridicam probleme de interes public.
Nu lipsit de importanta este si faptul ca fostul prim-procuror al Parchetului de pe lanaga Tribunalul Vrancea, Ion Lefter, a pretins intr-o conferinta de presa ca in cei 24 de ani cat a condus aceasta institutie "si-a neglijat familia pentru a se achita de sarcinile de serviciu".
Este adevarat ca in cei 24 de ani cat dl. prim-procuror Ion Lefter a condus Parchetul de pe langa Tribunalul Vrancea a disparut intreaga economie a Tarii Vrancei si nimeni nu se face vinovat pentru aceasta.
Daca pana in anul 1990 jud. Vrancea era pe locul 25 in "intrecerea socialista" la productia industriala si agricola, acum jud. Vrancea este cel mai subventionat judet al tarii, iar salariul mediu in jud. Vrancea este cu 30% mai mic decat la nivelul romaniei.
Ce are in comun fostul prim-procuror al Parchetului de pe langa Tribunalul Vrancea, Ion Lefter,  cu fostul presedinte al Romaniei, Traian Basescu ?
- Ambii au ginerii cercetati penal de DNA pentru fapte de CORUPTIE legate de retrocedari SUPRAEVALUATE.
7. Deoarece mi-am permis sa GANDESC, aspect interzis in Tara Vrancei de catre JUSTITIA "independenta" subordonata Sistemului in Provincia Europeana Vrancea, iar anul trecut am luat examenul de titularizare in invatamant, anul acesta Sistemul din Provincia Europeana Vrancea, prin niste politruci din cadrul MECS, mi-au interzis sa particip la concursul pentru sustinerea examenului de definitivat in invatamant, considerand ca in cazul meu LEGEA ACTIONEAZA RETROACTIV.
In "eseul" "SI-A SUBORDONAT SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA SI MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII STIINTIFICE?!", postat in data de 02.05.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, am prezentat pe baza de inscrisuri aceasta speta.

Concluzii :
Asa cum am prezentat mai sus, problema "ingineriei finaciare" de la CUP Focsani, pentru descoperirea careia Sistemul din Provincia Europeana Vrancea a DISPUS desfacerea DISCIPLINARA a contractului meu de munca de la ENET Focsani, actiune dusa la indeplinire de JUSTITIA "independenta" subordonata Sistemului din Provincia Europeana Vrancea prin decizia 619/2006 a Curtii de Apel Galati, a fost o problema VITALA a SISTEMULUI.
Atat de VITALA a fost aceasta MEGAEXCROCHERIE pentru Sistemul din Provincia Europeana Vrancea, prin care, incepand cu anul 2000, focsaneni sa fie JEFUITI de catre supermanagerul CUP Focsani, Vasilescu Gh, cu complicitatea autoritatilor publice ale mun. Focsani, incat au fost puse in miscare toate parghiile acestui SISTEM pentru a legaliza aceasta FURACIUNE.
Socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ, conditie in care efectul a fost contrar a ceea ce a dorit Sistemul din Provincia Europeana Vrancea, in sensul ca, pe baza inscrisurilor prezentate in "eseurile" de care am amintit mai sus si postate pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, avem o imagine a SUPERCORUPTIEI din Provincia Europeana Vrancea.
Faptul ca, asa cum am aratat in "eseul" "EPILOG LA DIVERGENTA PRINCIPIALA AVUTA CU SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA", postat in data de 11.07.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, "supermanagerul" CUP Focsani, Vasilescu Gh., ar putea avea la mana pe toti reprezentatii de baza ai Sistemului din Provincia Eurupeana Vrancea, inclusiv pe dl. presedinte Marian Oprisan.
Ce ma face sa trag o astfel de concluzie ?
- Adresa CUP Focsani, nr. 7788/20.11.2014 (anexa 3) din "eseul" amintit mai sus, care in fapt este o facatura, asa cum i-am prezentat d-lui presedinte Marian Oprisan in "SCRISOAREA DE MULTUMIRE" (anexa 4)
Deoarece stiam ca urmare a falselor procese CUP-ENET se va ajunge la un mare prejudiciu si care in fapt este de circa 5 milioane de euro, reprezentand practic cuantificarea IGNORARII gandirii mele de catre autoritatile mun. Focsani si jud. Vrancea, dar pentru care JUSTITIA "independenta" si subordonata Sistemului din Provincia Europeana Vrancea mi-a desfacut, prin decizia 619/2006 a Curti de Apel Galati, DISCIPLINAR contractul de munca de la ENET, eram foarte curios sa vad cum va rezolva Sistemul din Provincia Europeana Vrancea problema acestui prejudiciu.
Daca in cazul "ingineriei finaciare" de la CUP Focsani a fost, probabil, mituit un politruc de la Consiliul Concurentei, pentru a rezolva problema prejudiciului de circa 5 milioane de euro este probabil ca Sistemul din Provincia Europeana Vrancea sa fi "mituit" un politruc de la ANRE Bucuresti.
Dupa aceasta actiune, Sistemul din Provincia Europeana este posibil sa fi apelat din nou la SLUGA sa, JUSTITIA "independenta".
Pe ce ma bazez cand fac o astfel de supozitie?
a. Pe sentinta civila nr.397/2015, pronuntata  de Tribunalul Vrancea-Sectia Administrativ si Fiscal in data 08.06.2015 (anexa 1)
b. Pe cele afirmate de mine in MOTIVELE DE RECURS facute la sentinta civila nr.397/2015, pronuntata  de Tribunalul Vrancea-Sectia Administrativ si Fiscal in data 08.06.2015.(anexa 2)
Inscrisuri privind dosarul 446/91/2015, in care s-a pronuntat sentinta civila nr.397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Administrativ si Fiscal in data 08.06.2015, se mai gasesc atasate si la "eseurile" : "DE LA CALIGULA SI CALUL PE CARE L-A FACUT SENATOR, LA COLABORAREA DINTRE "PRIAPISMUL NEURONIC" AL LUI ULISE CU MAGARUL TROIAN DE TARA VRANCEI AFLAT IN STARE DE PRIAPISM", postat in data de 06.06.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, si "FATA NEVAZUTA A SISTEMULUI DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA", postat in data de 23.05.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com.
Si in acesta speta, prin care Sistemul din Provincia Europeana Vrancea doreste ca prejudiciul de circa 5 milioane de euro, rezultat in urma falselor procese CUP-ENET, prejudiciu care in fapt reprezinta o NEGLIJENTA IN SERVICIU, sa fie platit de catre focsaneni, ca si in cazul "ingineriei finaciare" de la CUP Focsani, este valabila aceeasi intrebare pe care am pus-o in "eseul" "DACA LA ENEL S-A PUTUT, DE CE LA CUP FOCSANI NU SE POATE ?", postat in data de 09.06.2014 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com.
Dupa 25 de ani de "democratie originala", perioada in care Romania a fost adusa la SAPA DE LEMN de catre "burghezia proletara", despre care Lenin spunea ca va fi mult mai periculoasa decat burghezia inceputului de Secol XX, pe net am constatat ca, TIMID, POPORUL ROMAN a inceput sa-si RECAPETE DEMNITATEA.
In anexa 3 am prezentat un material intitulat " Asta-i sclavia modernă! Cum muncesc căpşunarii români în Europa", care prezinta imaginea Romaniei si a romanilor dupa 25 de ani de "democratie originala".
In anexa 4 am prezentat un material intitulat "Sindromul balcanic ”Străinătatea” pare să țină mai mult la această țară decât liderii ei", care prezinta modul in care Grecia a fost adusa in stare de faliment de catre fostii ei conducatori.
In anexa 5 prezint un material intitulat "Corupția rămâne o problemă" -Victoria Nuland: "În România avem un parteneriat prin care pregătim procurori", din care rezulta preocuparea Occidentului fata de coruptia in masa si din Romania.
Desi problemele de interes public sustinute de mine le-am tratat ca pe niste probleme personale, intrebarile care se pun sunt :
a. Lipsa unei legi privind raspunderea civila a judecatorilor si procurorilor a permis ca in cazul unor probleme de interes public sa fie date atatea hotarari de instanta in DISPRETUL legii ca cele prezentate mai sus?
b. Problemele ridicate de mine fiind probleme de interes public, orice magistrat, functionar public, politruc sau jurnalist cu domiciliul in mun. Focsani este furat la fel cum sunt furat si eu de catre CUP Focsani cu complicitatea autoritatilor publice ale mun. Focsani si jud. Vrancea.
Intrebarea fireasca ce se pune este :
- Ce i-a determinat si-i determina pe acestia sa se lase furati, "taindu-si prin aceasta creanga de sub picioare", in conditiile in care eu am facut publice actiunile mele?
c. In cazul HCL Focsani nr 3/2015, votata in unamitate de catre CL Focsani, se ridica urmatoarea problema:
- Cum au fost determinati de catre Sistemul din Provincia Europeana Vrancea consilierii aflati la primul mandat in CL Focsani sa voteze o astfel de EXCROCHERIE si care este motivul pentru care alesii focsaneni ii dispretuiesc asa de mult pe cei carora, din patru in patru ani, le cersesc votul?
d. De ce, in conditiile in care Tara Vrancei a fost printre ultimele "redute" castigate de comunisti, in prezent exista asa de multa LASITATE si LIPSA de DEMNITATE?
La aceasta intrebare am sa-mi permit sa dau un raspuns prin intermediul "eseului" "De la prof. Dimitrie F. Caian la prof. Dan Popoiu (II) sau de la Scoala Neculai Jechianu la Scoala Nicolae Giugea", postat in data de 05.11.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com.
In acest eseu fac o comparatie intre Scoala Neculai Jecheanu, care a functionat la sfarsitul perioadei interbelice in Tara Vrancei, scoala de care nu a auzit nimeni, si Scoala de PRADUIALA Nicolae Giurgea, care functioneaza in Tara Vrancei dupa Evenimentele din Decembrie '89 si ale carei "principii" au fost insusite de catre toti politrucii mioritici de Tara Vrancei, fara nicio exceptie.
Cum dl. presedinte Marian Oprisan a fost un apropiat a lui Nicolae Giurgea, este posibil sa se fi pricopsit si Domnia Sa cu un milion si jumatate de marci pe la inceputul anilor "90, suma de bani pe care, intr-o emisiune de la o televiziune centrala, a pretins ca i-ar fi imprumutat-o mamei Domniei Sale pentru a-si construi "Casa de la Km 25".
Acest aspect m-a determinat sa aleg pentru acest "eseu" drept motto : "Un popor care nu îşi cunoaşte istoria este ca un copil care nu îşi cunoaşte părinţii" - Nicolae Iorga
Acum, cand se implinesc 25 de ani de cand ziarul Romania libera mi-a publicat scrisoarea deschisa adresata primului-ministru Petre Roman, pe care am anexat-o la "eseul" "FEROCITATEA "BAIETILOR DESTEPTI DIN ENERGIE" sau DUPA 25 DE ANI", postat in data de 21.04.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, moment din care, practic, a inceput lupta mea cu "burghezia proletara" postdecembrista, nu ma incearca niciun fel de regret pentru umilirea de care am avut parte ca urmare a acestei lupte.
Asa cum am aratat si in SCRISOAREA DE MULTUMIRE adresata d-lui presedinte Marian Oprisan ( anexa 4 a "eseului" "EPILOG LA DIVERGENTA PRINCIPIALA AVUTA CU SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA", postat in data de 11.07.2015 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, mare mea realizare a acestor ani este DESCOPERIREA Lui Dumnezeu.
Dupa cum se stie, o parte dintre supravetuitorii IADULUI inchisorilor comuniste au pretins ca l-au descoperit pe Dumnezeu in aceste "temple" ale torturii si degradarii umane, iar ca urmare a acestui fapt, dupa eliberare si-au gasit linistea sufleteasca intre zidurilor diverselor manastiri.
Nicolae Steinhardt si-a gasit linistea sufleteasca in Tara Lapusului, la Manastirea Rohia, ca urmare a recomandarii pe care i-a facut-o prietenul lui, Constantin Noica.
Suferinta si umilintele traite in temnita de catre Nicolae Steinhardt stau la baza testamentului sau literar "Jurnalul fericirii" - fericirea de a-l descoperi pe Dumnezeu.
Din procesul-verbal al sedintei de partid tinuta la IRE Focsani in data de 09.12.1993, prezentat in anexele de la "eseul""FEROCITATEA "BAIETILOR DESTEPTI DIN ENERGIE" sau DUPA 25 DE ANI", dar si din descrierea facuta unor oameni carora "democratia originala" din Romania le-a permis sa se cocoate pe mormane de bani, despre care amintesc in "eseul" "EPILOG LA DIVERGENTA PRINCIPIALA AVUTA CU SISTEMUL DIN PROVINCIA EUROPEANA VRANCEA", se poate vedea cat de mult a ALTERAT comunismul caracterul de a fi OM al oamenilor.
Plecand de la maxima populara "frica pazeste bostanaria", in opinia mea, principala cauza care a dus la JEFUIREA poporului roman in cei 25 de ani de "democratie originala" a fost determinata de lipsa unei legi care sa prevada raspunderea civila a judecatorilor si procurorilor pentru erorile judiciare pe care le fac intentionat sau nu.
Daca ar fi fost o lege in acest sens, eu consider ca nu ar fi putut fi date atatea hotarari in dispretul LEGII, care sa permita JEFUIREA focsanenilor de catre Sistemul din Provincia Europeana Vrancea.

              20.07.2015                                                                                 Ulise Grosu

Anexa 1





Anexa 2
Domnului Presedinte al Curtii de Apel Galati
Sectia Contencios Administrativ si Fiscal
Dosar nr.446/91/2015-Tribunalul Vrancea

Domnule Presedinte,

Subsemnatul, Grosu Ulise, cu domiciliul stabil in mun. Focsani, str. Constitutiei, nr.9, bl.9, ap.10, jud. Vrancea in calitate de reclamant, in contradictoriu cu paratul Consilul Local Focsani, cu sediul in mun. Focsani, str. Dimitrie Cantemir, nr. 1 bis, jud. Vrancea, in dosarul nr.446/91/2015, inregistrat la Tribunalul Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, avand ca obiect anulare act administrativ, declar recurs la sentinta civila nr.397/2015, pronuntata  de Tribunalul Vrancea-Sectia Administrativ si Fiscal in data 08.06.2015.
Nota :-In temeiul art. 29, lit. f din OUG nr. 80/2013 ( protectia drepturilor consumatorilor, atunci cand persoanele fizice si asociatiile pentru protectia consumatorilor au calitatea de reclamant impotriva operatorilor economici care au prejudiciat drepturile si interesele legitime ale consumatorilor), speta din dosarul nr. 446/91/2015, este scutita de taxa de timbru judiciar.

MOTIVE DE RECURS

In prima parte a sentintei civile nr.397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Adminstrativ si fiscal sunt prezentate motivele pentru care am solicitat anularea HCL Focsani nr 3/2015, prin care s-a majorat pretul de productie la Gcal produsa de ENET, in conditiile in care, urmare a modernizarilor facute la ENET Focsani, acest pret de productie trebuia sa scada.
Tribunalul retine ca, "potrivit dispozitiilor art. 40, alin. 5 din Legea nr.325/2006, Pretul energiei termice produsa prin cogenerare se aproba prin dispozitie a presedintelui A.N.R.E, pe baza unei metodologii proprii..............."
De asemenea, "tribunalul retine ca, potrivit raportului Directiei economice din cadrul Primariei mun. Focsani, prin Decizia  nr. 2829/17.12.2014, emisa de ANRE a fost aprobat pretul de producere, transport, distributie si furnizare a energiei termice in suma de 413,53 lei/Gcal inclusiv TVA pentru populatie si 364,13 lei/Gcal exclusiv TVA pentru agenti economici....."
In sentinta civila nr.397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Adminstrativ si fiscal se mai mentioneaza : "Tribunalul retine ca motivele invocate in dovedirea cererii reclamantului de anulare a HCL Focsani nr.3/2015 nu sunt, in realitate, motive de nelegalitate  ori de netemeinicie ale acestei hotarari, ci privesc modul in care a fost stabilit pretul de producere, transport, distributie si furnizare a energiei termice prin Decizia ANRE nr. 2829/17.12.2014, aprobat prin HCL Focsani nr.3/2015."
si ca "Se retine faptul ca Decizia ANRE nr. 2829/17.12.2014 nu a fost contestata, fiind obligatorie in consecinta, conform dispozitiilor art. 40, alin 5 din Legea nr. 325/2006.
In considerarea celor de mai sus, tribunalul va respinge cererea inregistrata la Tribunalul Vrancea sub nr. 446/91/2015, formulata de reclamantul Grosu Ulise, in contradictoriu cu paratul Consiliul local al mun. Focsani, jud. Vrancea, avand ca obiectiv anularea HCL Focsani nr. 3/2015, ca neantemeiata."
De ce este NELEGALA SI NETEMEINCA sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal ?
La pag. 41 din dosarul cauzei se gaseste pledoria mea scrisa, depusa pentru termenul din data de 03.06.2015, si care fost INGNORATA in totalitate.
In aceasta pledoarie scrisa, afirm :
"b. La art. 40 alin 1 din Legea 325/2006 se afirma :
Stabilirea preţurilor şi a tarifelor
Art. 40. – (1) Preţurile locale se stabilesc, se ajustează sau se modifică pe baza metodologiilor aprobate de autoritatea de reglementare competentă. În calculul acestora vor fi luate în considerare costurile justificate ale activităţilor de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice, inclusiv cheltuielile aferente dezvoltării şi modernizării SACET, pierderile tehnologice, cheltuielile pentru protecţia mediului, precum şi o cotă de profit, dar nu mai mult de 5%.
c. Ord. ANRSC nr. 66/2007 precizeaza dupa cum urmeaza:
Art. 6 alin. 3 : "Propunerile privind preţul local al energiei termice, înaintate de operatorii serviciului public de alimentare cu energie termică, vor fi aprobate în termen de 30 de zile de către autorităţile administraţiei publice locale implicate"
Art. 6 alin 4  : " In calculul preţurilor şi tarifelor locale vor fi luate în considerare costurile justificate ale activităţilor de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice, inclusiv cheltuielile aferente dezvoltării şi modernizării SACET, pierderile tehnologice, cheltuielile pentru protecţia mediului, precum şi o cotă de profit, dar nu mai mult de 5%."
La Art.19  sunt prezentate anexa 1, anexa 2, anexa 3.1, anexa 3.2. si anexa 3.3
In conformitate cu prevederile Ord. ANRSC nr. 66/2007 si a Legii 325/ 2006, pretul de productie a Gcal trebuie sa se calculeze astfel :
SC ENET prezinta CL Focsani si conducerii Primariei Focsani, in conformitate cu art. 19 din Ord. ANRSC nr. 66/2007, anexele 1; 2; 3; 3,1; 3,2 si 3,3 spre analiza .
Urmare a acestei analize economice, se stabileste pretul de productie a Gcal pe care o produce ENET-ul, pretul de livrare catre populatie si dupa caz suventia pe care CL Focsani o stabileste ca sa o plateasca catre ENET, pentru diferenta de la pretul platit de populatie pana la pretul de productie a Gcal.
Cu aceste aprobari ale autoritatilor locale, se merge la ANRE pentru a se aproba noile preturi."
In conditiile in care art. 40 alin 1 din Legea 325/2006, nu a fost respectat si nici Ord. ANRSC nr. 66/2007, nu a fost respectat, asa cum am precizat mai sus, practic Decizia ANRE nr.2829/17.12.2014, este luata in conditii de NELEGALITAE si deci poate fi considerata NULA.
Faptul ca in sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea se mai precizeaza : "Se retine faptul ca Decizia ANRE nr. 2829/17.12.2014 nu a fost contestata, fiind obligatorie in consecinta, conform dispozitiilor art. 40, alin 5 din Legea nr. 325/2006.", nu are nici un fel de baza legala.
In conditiile in care asa cum precizez in pledoria scrisa, aflata la dosar la incepand cu pag. 41, in discutie este un prejudiciu de circa 5 milioane de euro, rezultat ca urmare a unor false procese dintre SC CUP Focsani si SC ENET Focsani, unitati aflate in subordinea CL Focsani si care in fapt reprezinta o NEGLIJENTA IN SERVICIU, pe care Curtea de Conturi Vrancea, REFUZA SA O VADA, cine ar fi putut, in opinia Tribunalului Vrancea, sa conteste Decizia ANRE nr. 2829/17.12.2014 ?
In fapt, sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea este o mostra a faptului ca in "Provincia Europeana Vrancea" JUSTITIA este subordonata unor interese de grup, in detrimentul cetatenilor mun. Focsani.
Faptul ca nu exista o lege a raspunderii civile pentru magistrati in cazul erorilor judiciare facute din greseala, cu rea-vointa sau din dispozitia unor diverse institutii din Romania, daca avem in vedere unele angajamente semnate de catre judecatori cu SRI, avand acordul CSM si care incalca prevederea CEDO privind dreptul la un proces echitabil, este firesc si normal sa apara hotarari de instanta precum sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal.
Nu lipsit de importanta este faptul ca in cazul unei spete similare cu aceasta, DNA-ul a arestat angajatul ANRE care a facut, in colaborare cu un director al ENEL Bucuresti, respectiva ilegalitate prin care s-a permis marirea artificiala a pretului la Kwh.
Conform presei, directorul ENEL Bucuresti implicat in aceasta "afacere murdara" dintre ANRE si ENEL Bucuresti s-a sinucis.
Anexez "eseul" meu intitulat "DACA LA ENEL S-A PUTUT, DE CE LA CUP FOCSANI NU SE POATE?", postat la data de 09.06.2014 pe blogul ulisegrosu.blogspot.com, unde fac vorbire despre "afacerea murdara" facuta de un angajat al ANRE si un director de la ENEL Bucuresti (anexa 1)
Prin sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea, eu suspectez JUSTITIA "independenta" ca vrea sa legalizeze plata prejudiciului de circa 5 milioane de euro, rezultat in urma falselor procese CUP-ENET si care in fapt este rezultatul unei NEGLIJENTE IN SERVICIU, de catre focsaneni.Ce ma determina sa am aceasta suspiciune?
Faptul ca prin 6 hotarari de instanta(trei ale Tribunalului Vrancea si trei ale  Curtii de Apel Galati)  aceeasi JUSTITIE "independenta" a vrut sa legalizeze o MEGAEXCROCHERIE prin care, incepand cu anul 2000, focsanenilor li se calculeaza gresit pretul mc de apa vandut focsanenilor.
Asa cum in aceasta speta Tribunalul Vrancea a REFUZAT CATEGORIC sa dispuna CL Focsani sa puna la dispozitia instantei cateva inscrisuri care ar fi permis luare unei decizii corecte in acest dosar, desi am solicitat aceasta in raspunsul la intampinarea facuta de CL Focsani, aflat la dosarul cauzei, incepand cu pag.18, citez: "In aceste coditii, respectos va rog sa dispuneti CL Focsani sa puna la dispozitia instantei, in conformitate cu art.19 din Ord. ANRSC nr. 66/2007 anexele 1; 2; 3; 3,1; 3,2 si 3,3 de la vechiul pret de productie al Gcal produsa la ENET si anexele similare de la noul pret de productie al Gcal produsa de ENET si aprobat prin HCL Focsani nr.3/2015.", deoarece, daca instanta solicita aceste inscrisuri, se vedea imediat NELEGALITATEA si NETEMEINICIA HCL Focsani nr.3/2015, prin cele sase hotarari de instanta de care am amintit mai sus, s-a REFUZAT CATEGORIC sa se dispuna conducerilor Primariei Focsani si CL Focsani sa-mi puna la dispozitie o informatie de interes public, respectiv structura pretului de cost al mc de apa vandut de CUP Focsani.
In pledoaria scrisa pentru termenul din data de 03.06.2015, aflata la dosarul cauzei, incepand cu pag. 41, in finalul acestei pledoarii solicit instantei :"In aceste conditii, rog sa dispuneti CL Focsani sa puna la dispozitia instantei, atat pentru pretul vechi al Gcal produsa la ENET, cat si pentru pretul nou aprobat prin HCL Focsani nr.3/2015. in conformitate cu art. 19 din Ord. ANRSC nr. 66/2007, anexele 1; 2; 3; 3,1; 3,2 si 3,3".
Pentru ca instanta sa constate cat de importate sunt inscrisurile solicitate pentru solutinarea corecta si legala a cauzei, incepand cu pag 43 de la dosar sunt prezentate modelul anexelor de la art. 19 din Ord.  ANRSC nr. 66/2007.
De ce d-na judecator Mariela Dibus a IGNORAT aceasta solicitare a mea, pentru ca in speta din dosarul 446/91/2015, judecat de Tribunalul Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal sa se poata lua o decizie LEGALA si TEMEINICA, nu sunt eu in masura sa ma pronunt.
In cele ce urmeaza, precizez numarul hotararilor de instanta prin care mi s-a refuzat un drept elementar prevazut de lege, respectiv accesul la o informatie de interes public (structura pretului de cost al mc de apa vandut de CUP Focsani) si judecatorii care au decis acest ABUZ.
a. Hotararea civila nr 40/20.03.2007 a Tribunalului Vrancea, pronuntata in dosarul 88/91/2007 -judecator Mihai Stoian;

b. Decizia nr.282/R/30.08 a Curtii de Apel Galati, pronuntata in dosarul 88/91/2007-judecator Ioan Apostu, judecator Angelica Ciobotaru si judecator Vasile Susanu;

c. Sentinta civila nr. 458/17.06.2008 a Tribunalului Vrancea, pronutata in dosarul nr. 718/91/2008- judecator Mariela Dibus

d. Decizia nr.605/23.10.2008 a Curtii de Apel Galati, pronutata in dosarul nr. 718/91/2008-judecator Dorina Vasile, judecator Vasile Susanu si judecator Mariana Trofimescu;
e. Sentinta civila nr. 430/04.12.2009 a Tribunalului Vrancea, pronuntata in dosarul 2322/91/2009- judecator Silva Duta;
f. Decizia nr. 598/22.04.2010 a Curtii de Apel Galati, pronuntata in dosarul 2322/91/2009, judecator Dorina Vasile, judecator Vasile Susanu si judecator Mariana Trofimescu.
In anexa 2 am copiat de pe blogul ulisegrosu.blogspot.com "eseul" "INGINERIA FINACIARA DE LA CUP FOCSANI SI BUZUNARUL FOCSANENILOR", postat in data de 13.06.2015, unde am facut un calcul matematic IREFUTABIL in care am artat in ce consta "ingineria finaciara" de la CUP Focsani, pe care JUSTITIA "independenta" a vrut sa o legalizeze prin sase hotarari de instanta luate de judecatorii amintiti mai sus.
Avand in vedere ca:
a. Tribunalul Vrancea a REFUZAT CATEGORIC sa dispuna CL Focsani sa puna la dispozitia instantei  in conformitate cu art. 19 din Ord. ANRSC nr. 66/2007, anexele 1; 2; 3; 3,1; 3,2 si 3,3" pe baza carora SC ENET impreuna cu conducerea Primariei Focsani si CL Focsani, conform prevederilor art. 40 alin.1 din Legea si a Ord. ANRSC nr. 66/2007, au stabilit pretul de productie a Gcal produsa la ENET, (pentru pretul vechi si pentru pretul nou), in baza carora s-a mers la ANRE pentru a se stabili noul pret de productie a Gcal la ENET Focsani;
b. Modernizarea facuta la ENET cu bani europeni, nu avea cum sa duca la cresterea pretului de productie a Gcal, asa cum se considera ca ar fi normal prin sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, ci la micsoarea acestui pret de productie;
Marirea pretului de productie a Gcal produsa la ENET, in conditiile modernizarilor facute la aceasta intreprindere, IN MOD SIGUR include si alte costuri care nu au nici o legatura cu procesul de productie si distributie a energiei termice la ENET Focsani si care ar putea constitui  fapte de natura penala.
c. Nerespectarea prevederilor art. 40 alin 1 din Legea nr. 325/2006, conduce la anularea
Decizia ANRE nr. 2829/17.12.2014 si nu la OBLIGATIVITATEA aplicarii ei conform art. 40, alin. 5 din Legea nr. 325/2006, asa cum se afirma in sentinta civila nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal,
-rog sa se dispuna anularea sentintei civile nr. 397/2015 a Tribunalului Vrancea-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal si a HCL Focsani nr.3/2015 ca fiind NELEGALE si NETEMEINICE.
Anexez :
             Anexa 1 - "Eseul" "DACA LA ENEL S-A PUTUT, DE CE LA CUP FOCSANI NU SE POATE?"
             Anexa 2 - "Eseul" "INGINERIA FINACIARA DE LA CUP FOCSANI SI BUZUNARUL FOCSANENILOR"
           16.07.2015                                                                         Ulise Grosu
Anexa 3

VIDEO Asta-i sclavia modernă! Cum muncesc căpşunarii români în Europa

Un clip video cu muncitorii plecați la cules căpșuni în Europa a strâns sute de mii de vizualizări pe o rețea de socializare. Sute de mii de români, polonezi, bulgari, lituanieni, în special cetățeni din țările membre ale fostului bloc sovietic din estul Europei au plecat la muncă în occident în căutarea unui trai mai bun.
Fruit pickers harvest strawberries at a farm in San Quintin in Baja California state, Mexico April 1, 2015. REUTERS/Edgard Garrido
Milioane de români au plecat în Vest pentru o viață mai bună, deoarece în țară nu își găsesc un loc de muncă sau de disperare, au luat drumul străinătăţii pentru a putea supravieţui şi a-şi ajuta familiile.  Zeci de mii și-au găsit un loc de muncă prost plătit în occident, 700/1000 de euro pe lună la cules căpșuni, dar în comparație cu ce aveau în țară au acceptat condițiile grele de muncă care seamănă în multe cazuri cu sclavia modernă. Angajatorii din vestul Europei aduc muncitori din țările est-europene pentru că acceptă un salariu mic și condiițiile grele de muncă, inclusiv un program de 10/12 ore de muncă pe zi.
Mulți căpșunari români sunt obligați să lucreze la normă, astfel apare efectul sclaviei moderne. Această sclavie modernă are rădăcini vechi și în țara noastră. În perioada comunistă țăranii români erau obligați să muncească la normă la Global, uneori și câte 14 ore pe zi. Căpșunarii au pompat miliarde de euro în economia românească în ultimii zece ani, prin banii timiși acasă familiilor nevoiașe, dar clasa noastră politică nu a scos o vorbă despre asta.
Românii ales să practice munci detestate de nemţi, spanioli, italieni, francezi, pentru bani. Au lăsat ruşinea la o parte, practicând munci umilitoare de multe ori, pe care nu le-ar fi făcut niciodată în România. Dar, „căpşunarii” români, termen devenit generic pentru toţi cei care au ales să ia calea străinătăţii, să pună osul la treabă pentru a supravieţui, nu s-au mai gândit la umilinţă atunci când au constatat că îşi câştigau ceva bani pentru munca lor, bani importanţi pentru ei, bani pe care nu i-ar fi câştigat niciodată din muncă cinstită în România.  Unii au pierdut, chiar totul, şi viaţa.
Este adevărat, sacrificile şi eforturile acestora au fost pe măsură, începând de la sacrificarea sănătăţii şi vieţii personale şi ajungând la riscurile la care i-au expus pe cei mai apropiaţi, familia, părinţi şi în special copii. Pentru că cei mai afectaţi de exodul românilor la muncă în Occident, au fost copiii „căpşunarilor”, unii dintre ei, lăsaţi în grija bunicilor sau a lui Dumnezeu, mă repet, trăind adevărate drame, uneori terminate tragic.
În cele mai fericite cazuri, după ani de muncă, unii „căpşunari” români (termen folosit pentu majoritatea românilor plecaţi la muncă în străinătate) au reuşit să strângă cu multe eforturi şi sacrificii, de nesurmontat în destule cazuri, o brumă de bani din care şi-au susţinut material copiii şi familia, părinţii. Numai că suportul material, nu a fost suficient să înlocuiască şi nu va înlocui niciodată dragostea părintească la cei care au copii.
Această sclavie modernă ne arată cum au profitat țările vestice de fostele membre ale blocului sovietic. Vesticii au reușit efectiv să le transforme în colonii de consum. Mai exact, au adus forța de muncă ieftină din estul Europei, au lăsat aceste țări cu o populație îmbătrânită, apoi au invadat piața cu supermarketuri și lanțuri de retail. Prin marile lanțurile de retail corporațiile vest-europene au distrus economia locală, iar majoritatea produselor vândute sunt importate din occident. 
Prin această metodă a fost ținută în lanț țara noastră, care acum se confruntă cu o situație economică precară deși statisticile mincinoase spun ceva, iar viața cetățeanului de rând devine din ce în ce mai greu suportabilă. Zeci de mii de tineri părăsesc anual România după terminarea liceului, inclusiv cei cu studii superioare deoarece piața din România nu îi poate oferi un loc de muncă bine plătit. Cam așa arată tragedia românească!
Anexa 4
Sindromul balcanic
”Străinătatea” pare să țină mai mult la această țară decât liderii ei


A fi grec ar fi putut fi un motiv de mândrie. Pentru oamenii inteligenți din această țară nu mai este așa. Începând din secolul XIX, nimic nou în moravurile politice: în fața dificultăților facem apel la naționalism și la clientela electorală care face orice pentru a-și menține micile privilegii”, scrie istoricul Nikolas Bloudanis, preluat de un blog al cotidianului Liberation. ”La referendumul de pe 5 iulie, guvernul Syriza-Anel, susținut de neonaziștii din Zori de Aur, a urmat această tradiție și a adunat 60% din voturi. O săptămână mai târziu, guvernul a ajuns la un acord total opus față de ceea ce susținea la referendum.

Pariul absurd al lui Tsipras

Alexis Tsipras, premierul elen, se gândea că a câștigat un pariu obținând victoria într-un plebiscit pe care îl putem considera ”bonapartist” (o săptămână pentru pregătirea unui referendum de o asemenea importanță nu respectă normele, iar întrebările puse erau depășite, de neînțeles și multe). La ”Grecia profundă”, cu cea are ea mai negativ, la naționalism, la stânga radicală a unei părți din Syriza, la neonaziști s-au adăugat cei care considerau că nu au ”nimic de pierdut”: victimele măsurilor de austeritate, dar și ale aplicării lor greșite de către precedentul guvern. Aceștia din urmă sunt singurii al căror ”nu” ar trebui să-l respectăm. Voturi suprarealiste, pentru că erau răspunsuri la o întrebare inexistentă, căci textele supuse votului - propunerile creditorilor de pe 25 iunie - fuseseră înlocuite de cele de pe 26 iunie, mai favorabile.
O săptămână mai târziu, pe fondul negocierilor dure, Alexis Tsipras considera că nu putem minți simultan pe toată lumea. Nu poate minți în primul rând poporul grec, căruia i-a promis ”sfârșitul austerității și reîntoarcerea la demnitatea națională”. Din ianuarie, guvernul lui a târât țara într-o serie de târguri ratate cu creditorii. Nu-i poate minti nici pe creditori, pe care i-a dus cu vorba cinci luni, cu prețul pierderii credibilității Greciei. Referendumul nu a fost decât o farsă, un moft a unor politicieni adolescenți: un nou acord nu putea fi decât mai dificil, cu partenerii cerând măsuri mai dure decât cele de pe 26 iunie.
Acest guvern s-a jucat de-a ucenicul vrăjitor: nu putem decât presupune că a vrut să slăbească legăturile cu Europa. Opinia grecilor a fost cu totul diferită și a trebuit ca guvernul să-i convingă încetul cu încetul că ”Europa cea rea” a urgisit Grecia și nu că Grecia vrea să părăsească Uniunea. Putem observa aceasta în retorica lui Tsipras și a miniștrilor săi. ”Grexit” este țelul aripii dure din Syriza, condusă de președinta Parlamentului, care visează la instaurarea unui regim autoritar. Relațiile și raporturile de forțe dintre ea și Tsipras sunt necunoscute.

Câteva repere istorice

După ce a falimentat în 1893, guvernul grec a refuzat condițiile creditorilor și s-a lansat într-o politică naționalistă surdă și oarbă, care a dus la pierderea războiului cu Imperiul Otoman, la finalul căruia Grecia nu a fost primită nici la negocierea păcii și a trebuit să-și pună soarta în mâinile marilor puteri. Țara a fost pusă sub o tutelă economică totală de către creditori.
În 1920, Grecia, care era în tabăra învingătorilor din Primul Război Mondial, a primit în administrare teritorii din Asia Mică populate în parte de comunități grecești, în special în regiunea Smyrna. Eleftherios Venizelos a fost acuzat că ar fi ”agentul puterilor” și a pierdut alegerile. Reveniți la putere,conservatorii au pornit, împotriva sfaturilor puterilor aliate, un război dezastruos împotriva Turciei, la finalul căruia, în 1922, mai mult de un milion de greci (între 20 și 25% din populația totală a Greciei) au fost dezrădăcinați și au trebuit să trăiască în condiții grele în Grecia.
Când a ieșit din starea de faliment, în 1932, disensiunile politice au dus la o cascadă de lovituri de stat, la începutul unui război civil, apoi la o dictatură care va dura până la război. În timpul celui de Al Doilea Război Mondial și al ocupației, Grecia, cu structurile sociale foarte fragilizate, a trecut printr-o foamete ce a luat 300.000 de vieți, fenomen unic in Europa. În 1946-1947, stânga elenă, marșând pe ”solidaritatea popoarelor” a declanșat la indicația Kominformului și a lui Stalin un război civil care a provocat 60.000 de morți și care urma să ducă, 20 de ani mai târziu, la ”dictatura coloneilor”.
Nu are rost să amintim evenimentele dintre 2010 și duminică 5 iulie 2015. Putem spune doar că, în timpul epocilor evocate mai sus, Grecia a fost de asemenea instrumentul puterilor imperialiste lipsite de scrupule, ceea ce a servit drept paravan pentru acțiunile liderilor greci de toate culorile. Acum Grecia este încă membră a unei uniuni de state la care a aderat în mod liber. În plus, Uniunea s-a dovedit foarte generoasă și solidară cu statul grec după aderare. Imensele transferuri financiare (circa 4% din PIB în fiecare an) de care a beneficiat țara începând din 1980, ar fi putut să-i permită să creeze o economie modernă, solidă și socială. În schimb, putem spune fără a exagera că Grecia nu a făcut timp de 35 de ani decât să irosească banii primiți, considerând că Europa (și piețele de pe care s-a împrumutat) este o vacă de muls sau o instituție de caritate.

”Străinătatea” pare să țină mai mult la această țară decât liderii ei

Există oare o tendință suicidară recurentă la greci, în special în modul lor de a aborda problemele grave? Răspunsul este complex, dar ține în principal de psihologia colectivă, în cazul Greciei dată de educație. Educația și reprezentarea țării sunt influențate în bună parte de o mitologie naționalistă pură. Așa a fost și în Europa Occidentală. Dar aici, în special în anii 1970, educația a evoluat. Germania, Franța, Spania, Italia, Irlanda sau Portugalia și-au pus întrebări. Nu și Grecia. Este suficient să deschidem manualele sau să vorbim cu majoritatea profesorilor pentru a descoperi sursele acestui naționalism și sovinism inculcate din copilărie. Este absolut necesar ca țara să evolueze.
Indecizii, ambiguități și apoi încordare absurdă din partea grecilor, iar apoi lipsă de încredere din partea partenerilor europeni. Acordul la care au ajuns Grecia și creditorii va fi dureros pentru țară. Susținând această perspectivă în Parlament, Tsipras a recunoscut în sfârșit că nu a avut alternativă si a ales ”răul mai mic”. Mai bine mai târziu decât niciodata, Grecia trebuie să rămână europeană, dar guvernul trebuie să plătească scump. La fel, trebuie respectate angajamentele și de către greci, și de către europeni.
Lipsa unui ”pol opus” unde să se atingă extremele pare să fi exclus eventualitatea abandonării Europei, care ar fi avut consecințe catastrofale. Putin, atât timp cât constituie un pol (în niciun caz comparabil cu URSS în timpul Războiului Rece), nu s-a angajat cu nimic în fața Greciei, fie ea și un atu strategic. Apropo de strategie, să revedem declarația de pe 8 iulie a secretarului american al Trezoreriei, Jack Lew: ”O eventuală prăbușire a Greciei ar fi o greșeală strategică”.
În cele din urmă, partenerii Greciei, datorită unui ajutor din partea Franței și a Comisiei, au decis să dea țării o ultimă șansă de a se transforma într-un stat modern și de a avea o economie funcțională. ”Străinătatea” pare să țină mai mult la această țară decât liderii ei.
Anexa 5
"Corupția rămâne o problemă"
Victoria Nuland: În România avem un parteneriat prin care pregătim procurori


Victoria Nuland, asistentul Secretarului de Stat al SUA, este de părere că în România corupția este o problemă, în ciuda faptului că există un parteneriat prin care procurorii sunt pregătiți pentru identificarea și trimiterea în judecată a cazurilor de corupție.
Într-o postare pe pagina de Facebook a Ambasadei Americii la București, Nuland spune că "în România avem un parteneriat prin care pregătim procurorii să identifice, să investigheze și să trimită în judecată cazurile de corupție. Corupția rămâne o problemă în această regiune. Slăbește democrațiile, crește șomajul și tulburările civile. Deschide vulnerabilități pe care autocrații, statele petrolifere și extremiștii violenți le exploatează, deschizând uși prin care cumpără politicieni, subminează guvernarea democratică și statul de drept. Pentru a limita acțiunea forțelor anti-democratice, SUA are un parteneriat cu Europa Centrală și de Est în Emerging Donor Challenge Fund".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu